IKT-strävor

Vad kan digitala verktyg tillföra matematikundervisningen? Vad innebär det för läraren att använda digitala verktyg i matematikundervisningen? Vilken digital kompetens behövs?
Detta är frågor som diskuteras i Uppslaget IKT-strävor, Nämnaren 2016:4.
Läs hela Uppslaget här >>

På denna sida samlar vi de aktiviteter i Strävorna som har en tydlig IKT-anknytning, men du hittar dem också som vanligt via Strävornamatrisen eller de sidor där samtliga aktiviteter listas. Från och med 9 januari 2017 kommer en IKT-sträva att publiceras varje vecka, inledningsvis i åtminstone två månader.

Fyra olika fyrhörningar 8C8E
Samma area 8C8E

De länkar, filmer och annat kompletterande material som det hänvisas till i aktiviteterna finns samlat på ncm.gu.se/link >>

Läs mer på NCM:s webbsidor för matematikundervisning och IKT!
Matematikundervisning med IKT >>